Hejhej..... Hejdå

Kom in för ett tag sen, jag, Zelda och Freja har varit ute på 70minuters promenad. Det var kallt idag men skönt.
Zelda ligger fortfarande kvar och sover i vagnen nere i hallen och jag satte mej här och slappa ihop.
All energi man fått efter en promenad bara försvinner såfort man sätter sej vid datorn eller tven. Dumt drag av mej alltså. Men jag fick mycket städat igår så lite slappar dag får jag ha :)


Idag börjar pushen men jag ska hoppa över det idag. Har blivit förkyld igen. Är snorig och har lite ont i halsen. Men det jobbig är att jag bara är snorig i den ena näsborren!! I den andra är det inget snor alls.

Så istället så åker jag med in till stan och firar moster som fyller idag och mormor som fyllde i lördags.
Kanske stannar vi till en sväng i valbo på vägen in... Har sett en superdupersöt klänning på Lindex som jag bara måste jag till Zelda :) hihi

Nu ska jag fixa och dona lite innan lillan vaknar.
För efter hon vaknat blir det lunch och sen styr vi mot gävle.

JOMENVISSTJA!! Det är en sak jag undrat så länge, kanske jag kommer få ett vettigt svar på min undran idag?
När man är ute och går och möter en tant eller farbror (bara dom som gör så) och så hälsar man på dom, HEJHEJ, då får man alltid ett HEJDÅ tillbaka. VARFÖR?! Varför säger man hejdå och inte hejhej?



Jag har ätit 2 semlor i år och dom var SÅ goda!


Kommentarer
Nina: Mamma till theo & ludvig <3

Hej.

Tänkte bara fråga om du vill så kan vi gärna ta en promenad tillsammans då och då, om du vill ha sällskap vill säga. Inte alla som vill de :)

jag går alltid fram och hämtar/lämnar theo på dagis, så tråkigt att bara gå hem därimellan, trevligt och träffa någon ta en promenad eller bara umgås :) Kram Nina

2011-01-25 @ 16:11:55
URL: http://niinajansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0