År 2010 - Det bästa året någonsin ♥

JANUARI
Jag startade den här bloggen, hade en annan sen tidigare. Jag var i vecka 27 då jag började blogga.



Magnus föräldrars tax Cakko fick somna in efter 14 långa, friska år.



Vi beställde Zeldas barnvagn. En brio happy kombi röd/svart.


I vecka 27 började bebismagen komma lite smått :) Jag började känna små, små buffar i magen.
Hade moderkakan i framvägg alla sparkar dämpades och kändes mycket mindre.


Jag hade mina hemska nojjor hela tiden och trodde något skulle gå snett.
Här är bilden från UL den 6/11 2009.


Det var vinter, kallt och massa snö. Freja ÄLSKADE det, men inte kylan.
Vi tog mysiga promenader och busade mycket i snön.
Jag jobbade en hel del på hemtjänsten.


En tragisk bilolycka hände och en ung person dog. Jag gick i samma klass som hans storasyster från lekis till nian.


FEBRUARI


Jag gick in i vecka 31. Magen växer på för fullt.


Den 1:a februari började föräldrargruppen. Jag gick ensam första gången, Magnus var på brandövning och kunde inte följa med. Barnmorskan pratade om förlossning, smärtstillande osv.
Våran grupp var mycket tyst och fick namnet tysta gruppen, hihi.



Den 8:e februari hade jag varit snusfri i ett år. Jag är fortfarande snusfri och kommer inte börja igen.....



Mamma och jag var in på IKEA och köpte spjälsäng till lillan.
Vi fick den i present av mamma och pappa. Tack underbara ni ♥



Jag körde mitt sista pass som tidningsbud. Det var massa snö, lådorna var inplogad och tidningen försenad från gävle. Hade med mej Josefine som skulle köra medans jag var mammaledig. Den värsta natten jag någonsin varit med om. Var helt slut när jag äntligen var klar.
I juli sa jag upp mej helt från detta jobb, tack och lov!!


Mamma och jag åkte till gävle och köpte skötbordet. Det var slut på lager så jag fick beställa ett.
Åkte till IKEA och köpte madrass+allt annat som behövs till en spjälsäng. Köpte också en badbalja.

Den 14:e februari köpte jag dom första bebiskläderna ♥



Februari bjöd på mycket snö och snöoväder men också mycket soliga och härliga dagar.
Dom soliga dagarna höll Freja och jag oss mycket ute och bara njöt i den varma skön solen!



Några besök hos BM. Jag älskade att gå dit. Lyssna på hjärtljuden och mäta magen :)
Magen växte på bra nu! :) Jag kände hennes sparkar mer och mer ♥


Mirris och Richard lilla Mille föds 3 veckor för tidigt. Den 24:e februari kom han till världen ♥

Fick reda på att Anders och Jenny skulle bli föräldrar i september.


Magnus och jag bjöd pappa på Church street. Han hade fyllt år i november och i present från oss fick han en middag på church street. Supergod mat som alltid :)


MARS


Vecka 35+2. Börjar få lite ont i ryggen.
Jag jobbar fortfrande på hemtjänsten.

Babyproffsen ringer och säger att skötbordet+bilbarnstolen kommit så jag och mamma åkte och hämtade hem det.




Magnus, jag, Per och hundarna hade en mysig dag på isen med pimpling och grillning.
Solen värmde så skönt så jag låg i en solstol och bara njöt. Karlarna pimplade och hundarna sprang och busa :)


Jag åkte till Uppsala och hade en dag på stan tillsammans med bästa Elin ♥
Elins syster, mamma och Magnus mamma var också med.



Jag köpte biljetter till RAW och överraskade Magnus med dom.
Vi var ut och åt innan vi gick på det. En mysig kväll ♥



Freja och jag börjar få vårkänslor. Märks att våren är på G. Massa lera och grus.


1 månad kvar till BF, jag längtar så jag spricker.
Den 22:a mars ringde jag PFV och sa att jag inte skulle jobba mer.
Fick börja med stödstrumpor, fötterna och benen svällde upp.
Vi var på 7års kalas.
Jag och Freja var hade mysdag med mamma och Charlie nere vid kvillan.
Jag klippte håret.
Små, små bristningar börjar synas på min mage.
Jag tvättade alla bebiskläder, sängkläder, handdukar mm.


Vagnen hade kommit så jag åkte och hämtade den. Jag är supernöjd med den.
Var nervös att liggdelen skulle vara för liten och att Zelda inte skulle få plats.
Men den var perfekt :)


Jag och Elin hade myskväll med god mat, ostkrokar och tvspel ♥
Elin sov kvar. Magnus var på fest i gävle och sov kvar där.


Jag var och hälsade på Mille för första gången ♥ Han var så liten och söt :)


APRIL

Månande jag väntat på i 9 månader var ÄNTLIGEN kommen. Nu började jag med nedräkningen på allvar.

Vi firade påsk hos Magnus föräldrar och hos mina.
Vi var på 40års kalas hos Magnus kusin.


Vecka 39+0.
Jag var klar med allt. Sängen och vagnen bädda, allt var tvättat, BBväskan var packad, napparna kokade, blöjor, våtservetter, amningsinlägg ja allt var inköpt.
Nu var vi verkligen redo för att träffa dig ♥


Jag ryckte taxen Asta. Hon blev så himla fin när jag fick bort all päls.
Ryckte även Magnus brors tax.


Sophie och Charlie kom på oväntat besök.
Jag och Elin häslade på hos Mirris & Mille
Jag storstädade typ varje dag. Jag fick panik som det var damm och smuts.
En storstädning av Magnus bil gjorde jag den 11:e april. Bilen blev som ny inuti :)
Jag gjorde en RIKTIG storstädning, torkade listor och skrubbade rent i varenda vrå så det skulle vara rent och fint när vi skulle komma hem från BB.
Magnus och jag var till crossgropen och kollade på crosstävling.
Jag köpte en ny mobil.
Freja och jag hade mysiga utedagar tillsammans.
Jag följde serien Andra avenyn slaviskt ;)
Freja "flyttade" hem till mamma ett tag när det började bli dags, saknade henne nå enormt mycket under tiden.



Vi var på kalas hos Malin som fyllde 21 år.
Nu var det vara 2 dagar kvar till BF ♥


Det blev den 12:e april. Nu var dagen kommen... Jag träffade min BM samma dag.
Det var så lungt i min mage, inga värkar ellet någonting. Bara en liten  bebis som levde rövar.
Jag förstod att det inte skulle bli någon bebis den här dagen. Hade räknat med att gå över minst 10(!!!!) dagar...

Dagarna kom och gick... Folk som hade BF efter mej fick sina bebisar och jag var SÅ avundsjuk och tyckte det var så orättvist.
När jag var hos BM den 12:e så bokade hon in en vecka 41+0 koll åt mej på förlossningen.
INGENTING hade hänt.

Efter det här började jag få lite värkar. Låg sömnlös två nätter.
Det blev ett besök igen på förlossningen. Nu fick jag tid för igångsättning.
Fick ta med mej tabletter hem så jag skulle få sova natten ut men dom funkade inte så bra.

Den 28:e april blev jag inlagd och igångsatt. Det blev en låååååååång dag med mycket känslor.
Klockan 01:55 den 29:e April kom våran ÄLSKADE dotter Zelda till världen. 4288g och 53,5 cm lång.
Förlossningen slutade med kejsarsnitt. Jag gick 17 dagar över tiden.




Älskade underbara Zelda.
April månad 2010 är den bästa i mitt liv. Att bli mamma är utan tvekan det bästa som har hänt mej. Jag ÄLSKAR att vara mamma. Alla känslor man får när man fått barn är så häfitgt. All kärlek, all lycka och all gläjde... Zelda ger mej så otroligt mycket och jag älskar att vara hennes mamma ♥




Klockan är supermycket nu och jag är trött.
Skriver klart resten imorgon, kanske drar ut på det en dag till så det blir tre delar.
GODNATT


Kommentarer
Gudrun

Vad härligt att läsa om din glädje! :)

2011-01-03 @ 10:22:45
URL: http://rudgungudrun.blogspot.com/
Madeleine - Mamma till Lova

hihi se där ja, då plussade vi på hennes födelsedag :D

2011-01-03 @ 17:37:47
URL: http://madeleines.se
Elin

Vilket roligt inlägg du skrivit =) Men nu väntar jag otåligt på fortsättningen ;) Puss bästisen min <3

2011-01-03 @ 18:11:41
ELLMINAS - elin mattsson & emma silverbratt

Superfin blogg! Allt bra med dig? Kram

2011-01-08 @ 10:51:57
URL: http://ellminas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0