År 2010 - Det bästa året någonsin ♥

MAJ


Söndagen den 2:a maj kom vi hem från BB, vi blev där i 4 dagar. Eftersom Zelda kom ut med snitt så blev vi kvar så länge. I början ville jag bara åka hem men ju längre vi var där desto mer ville jag stanna. Jag var så nervös inför hemresan. Skulle vi verkligen klara av detta nu?!
Men det var inte det jag var nervös för faktiskt, jag var nervös för hur sjutton jag skulle sova. Jag kunde inte sova helt på rygg för då kom jag inte upp. På BB är det ju sängar som man kan hissa och sänka ryggen. Och när jag skulle resa mej lära jag hissa upp sängen helt så jag satt upp och sen sakta sakta resa mej.

Men hemma har vi en vanlig säng så jag bullade upp med massa kuddar så jag mer eller mindre satt och sov de första nätterna hemma. Magnus fick hjälpa mej ibland när jag skulle resa mej upp. Speciellt när jag satt i soffan för där sjönk jag ner så himla mycket.
Ju längre tiden gick desto bättre blev jag och jag kunde ta bort mer och mer kuddar.
Det var så OTROLIGT skönt när smärtan efter snittet släppte mer och mer. Allt gjorde ont... Resa sej, äta, skratta.. ja allt.. Tur nog blev jag pigg ganska snabbt efter.

Maj månad är lite som ett blurr för mej. Allt var så nytt och jag levde i en liten bubbla.
Jag var så glad och lycklig. Så otroligt mycket starka känslor...

Jag har hört alla som pratar om att dom känner en sådan stark kärlek på en gång dom får upp barnet på bröstet efter dom fött dom.. Jag fick aldrig upplevad det där med att få hålla henne första gången och få upp henne på bröstet, det tycker jag känns lite tråkigt.
Jag har älskat Zelda från första stund men jag kände inte den där starka kärleken alla pratar om och det gjorde mej nästan rädd. Jag fick dåligt samvete.. Kände mej som en riktigt dåliga mamma...
Ju längre tiden gick och ju mer jag lärde känna henne och ju piggare jag blev så växte alla starka känslor fram.
Idag älskar jag Zelda mer än allt och jag kommer göra allt för henne. Jag har aldrig känt sådan här stark kärlek förut, det är så häftigt, så mäktigt.... ♥



Freja saknade jag så frukansvärt mycket undet tiden jag låg på BB. Jag började nästan gråta av saknaden.

Freja har tagit allt så bra. Hon är avundsjuk, det märker man. Men hon är inte elak.
När det kommer folk hit och hälsar på tränger hon sej gärna emellan och vill ha uppmärksamhet.
Lika när vi sitter med Zelda i knät kan hon komma och sätta sej hon med.
Jag brukar ha egentid med Freja. Ute och gå bara vi. Mysa i soffan så hon känner att hon inte är utanför.


*Freja började löpa i maj.
*Jag blev piggare så vi började ta små korta promenader i sakta tempo. Gick jag för fort blev jag super trött och fick ont.
*Solen sken varann dag och varannan så regnade det hela maj ut nästan
*Vi var ut på våran första familjepromenad alltihopa :)
*Den 24:e maj tog jag mina längta promenad upp till mamma. Har nog aldrig tagit så lång tid att gå hem till henne som det gjorde då, hihi.


Zelda träffade sin kusinar för första gånge.
Småkusinerna Charlie och Melvin.
Storkusinerna Tilde och Melvin.


Som sagt så är maj ett stort blurr för mej, minns inte mycket av den månaden.


JUNI





Underbara kusin Amanda tog studenten dem 11:e juni ♥
Det regnade den dagen.






Pappa, jag och Zelda åkte till Älvkarleö på fallens dag.
På vägen hem stannade vi i mehedeby och hälsade på Lotta&Stefan.


Zelda skrattade för första gången ♥






Magnus, Freja, Zelda och jag åkte ner och fiskade en dag.
Jag tog med mej mina två flickor och sprang för livet därifrån ganska snabbt. Det var sjukt mycket mygg.




VI firade midsommar i hemlingby med Mirris, Mille, Richard, Oscar, Pilla och Elin.
En trevlig kväll med trevligt sällskap :)


*Jag var till frissan och klippte&slinga håret och det var första gången Magnus var ensam helt med Zelda. Det gick superbra.
*Vi var på återträff med föräldrargruppen
*Vi var ut på massa härliga promenader hela familjen tillsammans.


JULI


Den 4:e juli fyllde jag 23 år och Magnus bakade en jätte god jordgubbstårta till mej.
Dagen efter åkte vi upp till järvsö på Zeldas första semester. Det var Magnus, jag, Zelda, Magnus mamma och mormor, Tilde och Melvin.
Vi blev där måndag till onsdag. Var på järvzoo, ute och åt och bara tog det lugnt.
Zelda skötte sej toppen både på resan dit& hem och undertiden vi var där.



Zelda och jag var in till gävle och hade myskväll med Mirris, Mille och Elin ♥


Lisan och Joakim kom och hälsade på. Dom bjöd på korv och jag på bostongurka, som var gammal men det såg jag efter att dom hade ätit upp.... Ingen blev sjuk eller dålig efteråt som tur var ;)


Älskade Freja fyllde 4 år. Vi var till veterinären för den årliga sprutan och kollen.
Allt var toppen. Frisk och pigg som alltid :)


Zelda somnade gosigt på mitt bröst för första gången på länge ♥
Sen den gången har hon inte gjort det mer, nu vill hon bara leka med allt om hon ligger där.
Hon brukar somna i famnen ibland på kvällarna när hon äter välling.


Sommaren var hetare än hetast. Våran lägenhet var tokvarm. Det var alltid en eller två grader varmare inne hos oss än vad det var ute så vi tog vårat pick och pack och flyttade ner i Magnus föräldrars källare.
Vi sov där några nätter och det var underbart. Man kunde sova med täcke igen :) Jag måste ha täcke när jag sover.

Magnus åkte på metartävling en dag och då sov Zelda och jag hos mamma. Det var svalt och skönt där med.
Men sen kom hemlängtan och vi flyttade hem igen. Borta bra men hemma bäst.
Nu gick det iaf att vara där om man inte rörde sej för mycket, hihi.
Zelda fick ett bad varje dag för att svalka av sej.


Zelda och jag åkte en sväng till valbo och shoppade lite.
Jag köpte mina första converse skor som jag suktat efter i all evighet. Jag älskar dom skorna ♥


Magnus, Zelda, jag och Freja hade en riktig myskväll. Eller vi hade många sånna :)

(gammal bild på mej och Elin)
Elin kom förbi en kväll och hade tacos+spel mys kväll ♥
Mirris och Mille skulle också komma men dom fick förhinder :(

Samma dag som Elin kom så klämde jag fast hela pekfingret i bildörren. AJAJAJ!
Men jag klarade mej från blånagel.


Magnus och jag hade en spelkväll. Jag förlorade hela tiden!


Hela lilla familjen åkte på en liten picknik till gysinge.
Resten av kvällen spenaderade vi hos Magnus bror.


Jag tittade på en av de bästa filmer jag någonsin sett - Hachiko - A dogs story.


Den 27:e juli var vi till BVC. Zelda vägde då 7570g och var 62cm lång.
BVCsköterskan skrattade glatt varje gång vi var dit och sa att jag nog hade grädde i tuttarna. Zelda gick upp supermycket i början. Viktkurvan går rätt upp i skyn!


Den 28:e juli fyllde kusin Joakim år och då var vi dit på kalas :)
Samma dag så vaknade jag med grymma smärtor i höger bröst, jag hade en liten mild mjölkstockning som tack och lov gick över samma dag.


Taxen Klara kom över en dag för ryckning av pälsen. Se så fin hon blev :)



Magnus åkte iväg på svensexa så då tog jag med mej mina flickor upp till mamma och pappa och spenderade dagen och natten där. Pappa gjorde en rolig ballongleksak som Freja busade med :)


Marie och Melvin kom och hälsade på oss en dag :)


Juli var nog den varmaste månaden på hela sommaren och jag trodde jag skulle dö ett tag.
Allt var jobbigt och det var speciellt jobbigt att amma för både Zelda och jag var så svettiga så hon bara gled hela tiden.. Men vi överlevde.
Vi var ner till dannes brygga och badade ganska ofta. Zelda satt och sov i bilstolen på bryggan och Magnus, Freja och jag bada. Freja älskar verkligen att bada.

I juli så fick Magnus ett nytt bättre jobb och även Elin fick ett jobb efter sin examen :)

Zelda började sova hela nätter igenom :)


Juli var, förutom den hemska hettan, en riktigt toppenmånad!
Mycket myskvällar, promenader, bad mm..



AUGUSTI


Augusti månad började med att jag och Zelda åkte och tittade på min bror när han hoppade fallskärm.
Det skulle jag vilja pröva innan jag dör, verkar så häftigt :)



Zelda och jag var i valbo en dag och hälsade på Emma och hennes två söta pojkar.
Hennes minstig Viggo är född dagen efter Zelda.


Magnus och jag var på Martin och Josephines bröllop. Jätte fint var det.
Zelda var med min syster. Det var första gången vi lämnade ifrån oss henne en hel em och kväll.
Hämtade henne på väg hem och allt hade gått superbra :)


Magnus, jag och Zelda var på 30års kalas hos FW.
Fångarna på fortet hade premiär på tv igen, jag satt bänkad :)
Jag fick en ny snygg design på bloggen, då blev det lite roligare att blogga.
Zelda och jag hälsade på Mirris&Mille på hans halvårsdag, blev bjuden på gott fika!
Jag började skriva dagbok åt Zelda ♥ Har varit lite dålig på att skriva i den nu, ska bli bättre. Har tänkt att hon ska få den när hon blir äldre.


Zelda blev 4 månader och började på babysim. Det ÄLSKADE hon.
Samma dag var vi på dop för hennes tremänning.


Jag fick fel på nagelbandet i stortån. Det är nästan helt bra idag.


Mormor var husvakt i vinnersjö så Zelda och jag åkte dit och hälsade på en sväng.
Mamma hade jobbat natt så vi tog en promenad upp dit och tog hennes bil.


Augusti var en ganska slapp månad. Det var skönt att värmen hade börjat ge med sej.
Men vissa dagar var det äckligt kvaft istället.



Nu har jag bara september, oktober, november och december kvar att skriva om.
Det kommer inom kort :)



Kommentarer
Tina 22 år - gravid vecka 35

Vilken år! Oj, oj :) Vad många härliga bilder.



Den sista låten är Pussycatdolls - Beep. Var inte meningen att jag skulle råka klippa bort den dansen men råkade visst göra det .. :P

2011-01-06 @ 10:07:28
URL: http://hejtina.blogg.se/
Malin

Vilket fint inlägg! Saknar dig!!!

2011-01-06 @ 17:31:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0