Lång dag

Om man börjar dagen med att gå upp tidigt och göra saker så blir dagarna långa. Det har jag upptäckt idag. Jag gick upp 06:30 och gav Zelda mat, tvätta av mej, bytte om, bytte blöja på Zelda och klädde på henne. Sen fick hon lite mer mat. Hon är en hungrig madam på mornarna.
Tänkte jag skulle promenar med Magnus upp till hans mamma och hämta bilen. Han skulle ha den till jobbet.
SÅ medans Magnus duschade så åt jag frukost. Zelda hade somnat om så jag fick väcka henne lite för att ta på varmare kläder. När hon var påklädd så kikade jag ut genom fönster. SPÖREGN! Solen hade ju nyss skinit.
Så Magnus mamma kom och hämta han istället och jag klädde av Zelda och la henne i sängen igen och hon somna om så snällt.
Sprang ut med Freja så hon fick kissa lite. Freja avskyr regnet. VIll inte vara ute då.
När jag kom in igen så var jag SÅ nära på att krypa ner under täckte igen men jag tog tag i mej själv och började vika alla Zeldas kläder.

Klockan 12:30 var jag klar med dagens to do list.
♦Städa badrummet
♦Städa sovrummet. Dammsuga, dammtorka, torka golven & byta sängkläder
♦Dammsuga oct torka golven i vardadsrummet, köket och hallen. Dammtorkade lite i hallen och vardagsrummet.
♦Vika tvätten+lägga i en ny maskin

Tror det var allt. Jag kom igång strax efter 08:00 imorse och var klar 12:30.
Klockan nio så vaknade Zelda så då fick hon lite mat och ny blöja. Sen låg hon i sitt babygym  i sängen och busade medans jag städade. Hon låg där bra länge medans jag höll på greja. Men sen blev hon trött igen och fick lite mat och somna om.

Det var så otroligt skönt att veta att man gjort all tråkgöra och hade hela dagen på sej till annat. Dock blev jag slö efter städningen så det blev inte mycket mer gjort för mej.

Runt ett kom mormor på besök och gjorde mej sällskap när jag åt lunch. Hon hade en risifrutti med sej som hon åt. Hon blev kvar en liten stund. Fick väcka upp Zelda också får vi skulle ut på promenad. Men hon var nästan vaken när vi gick in och kikade på henne. Hon hade sovit ganska länge så det var dags att vakna.
Myste lite med mormor innan hon åkte och sen tog vi oss ut på en runda.



Nu ska Magnus fixa mat åt oss. TACOS :)



Kommentarer
Anonym

Snygg body :)

2010-09-02 @ 15:19:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0