Kyrkis.. HLR.. Tandis...

Den här veckan har jag haft ganska fullt med. Bara en massa roliga saker har jag gjort iofs. Förutom städningen då men den hör till. Brukar dammsuga och torka golv varje eller varann dag. Blir så mycket hår på golvet. Freja och jag fäller hår ikapp, hihi.

Nu har Kyrkis äntligen börjat. Jag har väntat hela sommaren på det.
Zelda tycker det är superroligt att ligga och spana på alla andra barn. Och när vi sjuger blir hon jätte glad och skiner som en liten sol. Det är kyrkis på tisdagar och torsdagar så vi har varit där båda gångerna.
Kommer fortsätta gå båda dagarna så länge det håller på. Om jag inte har något annat jag måste göra. 
Kul att ha något att göra i veckorna plus att man träffar massa andra trevliga mammor och barn.

I tisdags var jag på en HLR kurs med inriktning på bebisar och barn. Det är röda korset som har anordnat det så blev vi frågad om vi ville gå på det. Jag har gått två HLR kurser förut, en via skolan och en via parkbadet. Men det var på vuxna. Nu är det små barn.
Jag tycker det är jätte bra att dom ordnar sånt här så man får gå. Är ju superbra att kunna sånt om det skulle hända något.
Det är på tisdag igen. Dom har delat upp det på två gånger.

Idag har Zelda fått sin första tand!!!! Mitt lilla hjärta. Hon satt i knä på Kerstin idag när vi var på kyrkis och då frågade Kerstin om hon fått tänder för hon tyckte det gjorde så ont när hon gnagde på hennes hand. Och jag sa att hon inte fått det för jag har inte märkt något på henne. Hon har varit som vanligt. Men så tittade vi och då såg vi ett litet riskorn!! Min lilla älskling har fått sin första tand!! ♥


Zelda och jag redo för kyrkis


Jag & mina vackra flickor :)


Happyface


Jag och fina Freja



Kommentarer
Josephinewestling - Mamma till Vira

åh. vart går ni på kyrkis? vill oxå gå..



kram

2010-10-06 @ 09:07:39
URL: http://josephinewestling.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0