Lördag

Klockan 07:00 slog Zelda upp sina blå imorse så då var det bara att pallra sig upp. Vi satt oss i soffan och myste framför tven. Åt lite mat, på med kläder och la henne i sängen brevid Magnus. Jag tänkte ta en promenad med bara Freja men så ville Magnus med så vi klädde på oss allihopa och gick ut i dimman. Det var verkligen supertjock dimma hela morgonen. Zelda fick åka i sittvagnen efter som hon var så pigg och vaken. Jag använder fortfarande liggdelen, vill inte byta riktigt än.
Det var så skönt och lugnt ute. Vi gick upp till Magnus föräldrar och fick frukost där. Sen gick jag till kommunalhuset på loppis och Magnus, Zelda&Freja gick hem.

Fyndade en rosa tröja med stjärnor på, ett par hängselbyxor och en söt tavelram till Zelda. Var på jakt efter någon varm overall men alla var för stora eller för små. Fanns inte så mycket i hennes storlek.
Mirris&Mille kom dit också så det var kul att träffa dom. Var ju ganska länge sen sist.
Jag blev kvar där i kanske 30 minuter sen fick jag skjuts hem av Mirris. Jag hade ju SÅ långt hem, hihi.

Kom hem och fick jaga ut en fågel som smitit in hos oss. Fåglar är fina att titta på på håll, men inte roliga när dom kommer nära. Den hade bajsat  på fönsterbrädan, snusk. Den flög in under frysen så jag fick sitta och vänta på att den skulle komma ut därifrån så jag kunde fånga den. Efter ett tag så hörde jag den i fönstert igen så då kunde jag ta han.

Zelda sover och har sovit i lite mer än 4 timmar!!!! Tröttlisa! Så nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska vi till Magnus föräldrar och äta tacos. MUMS!

Ja men just ja.. Igår fick Zelda sin första samportion: POTATIS! Det tyckte hon sådär om. Hon gjorde världens grimarser, hihi. Magnus filmade. Men hon öppnade munnen iaf och var nyfiken. Så nu får hon smaka potatis någon dag till sen tar vi morot.





hihi sötnos



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0