Mys söndag

Idag har jag haft en riktig mysig första advent söndag.
Gick upp runt 08:00 imorse med Zelda. Vi åt frukost tillsammans, hon åt gröt och jag åt fil.
Tände lite ljus och bara myste i köket. Jag har inte fått upp min adventsljusstake än, måste köpa mossa och röda ljus. Men vi tände andra ljus och hade det så mysigt.

Efter vi ätit frukost, klätt oss och ammat lite så klädde jag på mej och gick ut för att skotta fram bilen. Man såg den knappt för all snö som låg på, hihi. Sopade av lite vid entren på folkets hus också eftersom det skulle bli markand.
Sen gick jag upp igen och tog på mej varmare kläder och åkte till stallet.
Kerstin och jag satt i tvättstugan och gjorde varsin krans först. Det var så varmt och skönt att sitta där.
Kransarna blev fina men min är inte riktigt klar än. Ska göra klart den imorgon och sen ska mamma få det :) Hon ville ha en till första advent men hon får den dagen efter. Bättre sent än för sent. Förra året blev den inte klar förrens vid jul typ :P

Såhär fin blev Kerstins krans, min får ni se imorgon.


När vi var klar med kransarna pylsa vi på oss kläderna och gav oss ut på en UNDERBAR ridtur i det härliga snövädret. Vi pulsade genom djupsnön i skogen och det var så fint överallt. Det såg nästan ut som i en sagobok.
Det var så tyst, så lugnt och så fint.
När vi kom fram till vägen så var det ganska mycket snö men två bra spår vi kunde rida i. Vi galopperade på en bit i djupsnön och oj va mysigt det är :)

Hopi och jag innan ridturen

Bild från vinter förr förra året. Men vi red där idag, på samma väg. Fast det var mer snö.


När jag kom hem så duschade jag av mej och sen gick jag, Zelda och Freja en sväng på julmarknaden här.
Det var inte så mycket att se på. Vi gick hem ganska fort igen.

Resten av kvällen har jag bara slappat. Inte gjort mycket alls.
När jag var i stallet var Zelda hemma med sin pappa och hade det mysigt! Freja var med mej till stallet. Fast när vi var ute och red så fick hon sitta inne i varma tvättstugan och spana i fönstert.
När vi kom tillbaka släppte vi ut henne och Kerstins hund så dom fick springa lite. Freja sprang ut på åkern och där försvann hon. Man såg bara öronen sticka upp på henne, hihi sötnos!


Nu ska jag kika på kvällens Beck och sen blir det sängen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0