Måndag tisdag onsdag

Måndag
Jag, Zelda och Freja gick och hälsade på Amanda. Vi blev kvar där hela förmiddagen. Zelda var så trevlig att hon låg ute och sov i vagnen hela tiden nästan.
Amanda bjöd på gott fick, god lunch och massa prat. Hade en riktig trevlig förmiddag :)
När jag kom hem gjorde jag lite nytta och sen bjöd jag över mamma på kvällsmat. Stuvande makaroner och bogfläsk :) Till efterrätt blev det pepparkakor, ballerina och kaffe. Jag drack te.
Mamma blev kvar en stund och hade kvällsmys med mej och mina flickor. Mysigt!




Tisdag
Mamma kom fram och tog en lång härlig promenad i det underbara vädret. Solen sken och det var så skönt ute.
Vi var ute och gick i lite mer än en timme och sen gick vi till södra brunn och åt lunch. Potatis, fläsk och löksås. MUMS! Vi gick in en sväng på GNK efteråt och kikade lite. Hittade ett par halksockar till Zelda, supersöta.
Resten av dagen gjorde jag inte mycket. Tvättade , vek tvätt, dammsög... Sånt som alltid behövs göra...





Onsdag
Idag har vi slappat mest. Tog den dagliga förmiddagspromenade. Var ute i ca en timme.
Det var kallt ute idag, men skönt. Jag spurtade på så jag höll mej varm och go.
Har bäddat rent i sängarna idag, minns knappt när jag gjorde det sist :S
Jag älskar när det är rentbäddat. Det är så mysigt att krypa ner i rena sängkläder som doftar så nytvättat och gott.
Nu ska jag sopa av golver nere i stora salen, sen ska jag äta och sen kommer mamma och hämtar mej!
Vi ska gå och se Lurberget. Som jag har längtat. Ska bli så kul att komma iväg och göra något.
Det är nere i kyrkan så vi behöver inte åka långt.



Lurberget är ett musikaliskt epos, som tar oss genom historien från istid till nutid. Genom ett antal musikstycken får vi följa den dramatiska berättelsen om berget, som reste sig ur havet och om människors mödosamma färder och vandringar västerut och norrut, när havet drog sig tillbaka. Några människor stannar och bosätter sig vid berget. Dessa familjers öden får vi följa. Livet är hårt och man får slita ont för att överleva men det finns också glädjeämnen. Vi får en spännande inblick i vardag och fest, uttrycksfullt illustrerat i musik, bild och text. Föreställningen berättas över sex akter med ackompanjemang av orkester, kör, solister, aktörer och berättare - berget.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0