Hej mitt vinterland

Hela eftermiddagen idag har det snöat för fulla muggar och det blev några cm som kom.
Jag älskar verkligen snö och vinter men det tråkiga med det här som kom nu är att det inte kommer ligga kvar.
Kommer försvinna och bli slask och is och superhalka. Det är vad jag tror iaf..
Det måste bli mer kallt först innan snön kommer.

Freja älskar snön!


Idag gick Zelda och jag ner till kyrkis. Som vi längtat efter det nu när det varit uppehåll en vecka.
Jag kom dit näst först och trodde nästan inte att det var något, såg så tomt ut. Men precis då kom Kerstin och Pia så vi knatade in för att upptäcka att det inte var någon värme alls där inne!!
Det var bara 8 grader inne i lekrummet. Alla elementen var kalla. Så det var bara att ställa in kyrkis då.
Triiiiist tänkt jag och Zelda som verkligen sett fram emot dagens kyrkis. Men så blev vi medbjuden hem till Mikaela och Alfred och hade lite kyrkis där istället :)
Det var så trevligt och mysigt. Zelda tittade glatt på när de andra barnen busade omkring på golvet.
Det var en mycket trött och nöjd Zelda som sedan åkte hem för att sova.
Tack för idag tjejor och pojkar :)


Nu ikväll har jag bjudit mamma på mat (mamma bjöd in sej på mat ;) )
Jag gjorde mumsig kyckling och ris. Mamma tyckte det var så gott att hon ville ha receptet.
Ibland får jag till det bra med maten :)


Zelda var SÅ trött när mamma åkte så vi bytte om på henne och gav henne flaskan.
Hon var så trött att hon somnade i min famn. MYS! Så hon fick ligga kvar där en stund innan jag la ner henne i sängen. Händer aldrig att hon somnar i famnen längre så det gäller att passa på att njuta dom gånger det händer!
Det vara bara att lägga ner henne i sängen sen så sov hon vidare!

Liten sovande Zelda



Kommentarer
Jessica ♥ Gravid

söt bild ^^

2010-11-09 @ 22:40:43
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Johanna

Vilka sötnosar båda två :)

2010-11-10 @ 12:07:54
URL: http://jlunde.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0