Vilken jäkla natt!!

Natten i natt var verkligen HEMSK att köra ut tidningen i. Tack och lov att jag hade Josefine med mej (hon ska köra åt mej när jag är ledig nu), men jag tyckte synd om henne också. Allt tog ju 100 år längre tid för att jag inte kan köra bil typ...
Det började först med att tidningen var försenad för gävle. Kom inte ut förrens 03:30. Så klockan 03:40 kom jag ivög och kände mej superstressad. Men ingen ide att stressa och köra fort i detta väder. Kallt, halt och jag såg fan ingenting.
Allt gick ju bra till en början, var lite drygt att hoppa ur här och var där brevlådorna var inplogade. Det var efter jag hade sprungit alla hyrehusen som allt gick åt skogen.
Klantig som jag är så lyckade jag köra fast, fattar inte ens hur jag lyckades. Jag slet som en djur och skotta runt bilen och försökte ta mej loss, men den grävde bara ner sej mer och mer tills asfalten till slut kom fram. Josefine försökte putta på men hon gled bara undan med fötterna.
Kickan kom och var på väg till jobbet, men hon var snäll nog att stanna och försöka hjälpa oss. Men vi satt fast.
Precis när Josefine skulle ringa sin pappa och be han komma (han var ute och plogade) så kom han runt hörnet som på beställning. Och lättt som en plätt drog han upp bilen med traktorn.
Äntligen kunde vi åka vidare.
Men nu hade jag blivit feg och vågade inte köra så nära brevlådorna iaf jag skulle köra fast igen, så jag gick ur vid nästan alla brevlådor och det tar ju såklart mycket längre tid.
Sen blev jag lat igen och körde ända fram till en brevlåda. Och vad händer då?! JO jag kör fast igen!!!! Sveriges sämsta bilförare här kommer jag!! Som tur var så var JOsefines pappa kvar i närheten och kom och hjälpte oss igen. EN snäll farbror som var ute och skottade kom fram och hjälpte till lite han med.

Efter den här gången så gav jag upp allt. Jag klev ur vid VARJE brevlåda. Alla lådor var väl inplogade och jag ville inte chansa mer. När klockan närmade sej 08:13 så var vi ÄNTLIGEN klar. Det tog alltså 1 och en halv timme längre än normalt... Jag var SÅ glad när jag la i sista tidningen i brevlådan.

Jag skyller på dåligt plogat vid brevlådorna (eftersom dom var inplogad), halt, dåliga vinterdäck på bilen, jag är en dålig bilförare och att tidning var nästan en timme försenad från gävle.
Jag är glad att jag tog mej igenom natten och hoppas för brinnande livet att jag inte ska behöva köra mer nu förrens i september. Jag har ju fått igenom min havandeskapspenning! Ska ringa till Örjan imorgon.
Jag har förresten haft ont i hela kroppen idag också efter all skottning och puttning och spring in&ut ur bilen.
Gissar att den kommer kännas ännu segare i morgon. Hoppas inte. För imorgon är det jobb på hemtjänsten som gäller :) Och så är det sista gången på föräldrarkursen, lite trist tycker jag faktiskt.

Nej fy vad massa svammel det blev nu.
Nu ska jag ut på kvällskiss med Freja och sen väntar sängen.

STORT GRATTIS TILL ANDERS&JENNY SOM SKA BLI FÖRÄLDRAR I SEPTEMBER!!!


Kommentarer
Elin

Usch en sån jobbig natt du verkar haft stackare. Skönt att du slipper ett tag, och när du börjar är de ju ingen jobbig snö iaf.=) Saknar dig <3

2010-02-22 @ 18:55:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0