Ett år utan snus

Idag är det 1 år sedan jag slutade snusa. PLUSpoäng till mej :)
I början var det grymt svårt och jobbigt. Drömde ofta att jag snusa och så vaknade jag sedan med jätte dåligt samvete, haha! Men förutom i drömmen så har jag inte haft en snus under läppen på ett år. Trots att Magnus fortsatte snusa så höll jag mej! Nu tycker jag nästa som förut, att det mest luktar illa. Men ibland så kan jag få ett litet snus sug. Speciellt nu sen jag blev gravid har jag konstigt nog haft mer sug efter det. Men jag har hållt mej.
Jag tycker inte jag känt mej rikare sen jag sluta snusa tråkigt nog :P haha! Men om man vill se hur mycket man tjänar på att inte snunsa så ska man nog lägga undan pengarna man tänkt använda till snus.




Har varit på föräldrarkurs idag. Det var 3:e gången idag och Magnus var med för första gången :)
Det kom en biblotikarie och prata om massa olika böcker som vi kunde läsa och så fick vi en rundtur på bibloteket.
Sen fick vi se en film om förlossningen. Magnus tittade bort några gånger, haha. Men jag tyckte inte det var så farligt. Förlossningen känns fortfarande väldigt långt bort för mej. Jag tror jag kommer få en chock när det väl händer. Jag tänker nästan aldrig på den.. Jag får ta det som det kommer.

Det är mer liv i magen nu. Men nu känner jag ofta mer som ett tryck än knuffar. När jag lägger handen där det trycker så kan jag känna bebisen :) Men just vad jag känner har jag ingen aning om. Häftigt är det.
Och när jag hållt handen där ett tag så släpper trycket och man ser hur magen rör sej.
Jag tror jag kommer få en pojk, men vi får vad det blir. Det känns så just nu bara. Eftersom det finns så många karlar på Magnus sida. Vi väntar med spänning.
Så länge h*n är frisk och mår bra så spelar det ingen roll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0