Zelda 7 månader ♥♥

Den 29:e november, i måndags blev mitt älskade hjärta hela 7 månader!
Det är sjukt att tiden gått så himla fort men samtidigt så sakta. Jag tycker att alla andras barn växer upp snabbare än Zelda och då är dom jämngamla ;)


7 dagar


7 månader


*Zelda väger 8,8 kg och är 67 cm lång
*Sitter helt själv utan stöd nu. Brukar lägga en kudde bakom om jag går ifrån ifall hon skulle tippa bakåt
*Hon tar tag i alla saker hon ser. Allt ska in i munnen
*Hon har 2 tänder i underkäken och 2 som är på G i över.
*Hon äter gröt på morgonen, kvällsmat vid 17-18 och välling innan natten. Frukt under dagen. Resten ammar jag
*Hon somnar för natten vid 19-20 och sover till ca 05:00, ammas och somnar om till 07:00-08:30
*Hon har börjat pratat en massa. Säger mamma hela tiden, dada och dää. Skrattar och ler som aldrig förr
*Kan rulla från mage till rygg utan problem. Kan även åt andra hållet men är lite för lat tror jag, hihi
*Hon har storlek 68-74 på kläder
* Älskar att sitta i sin gåstol och tar sej fram väldigt bra nu.
*Nu har hon upptäckt Freja ännu mer och tycker att hon är jätterolig.
*Hon har upptäckt sin tumme och brukar suga/gnaga på den ibland.
*Hon är mycket matglad :)
*Kan åla sej fram en liiiiiiiiiiten liten bit.


Det finns så mycket mer som hon kan nu men jag kommer inte på allt nu.

Mammas lilla hjärta ♥ Älskade, underbara du.. Jag älskar dej mer än allt! ♥



Kommentarer
Tina 21 år - gravid vecka 30

Hon har blivit så stor :)

2010-12-05 @ 13:09:00
URL: http://hejtina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0