BVC... snöstorm... bildbomb

Igår var jag till BVC med Zelda på 8månaderskontroll. Hon blir 8 månader den 29:e december.
Hon skulle hålla i en röd pinne och byta hand och stoppa den i munnen. Det klarade hon utan problem. Blev lite nervös först för jag trodde inte hon skulle smaka på den. Hon började slå hejvilt med den först innan hon smakade, hihi.
Sen lurade Camilla upp händerna brevid hennes huvud och hade små bjällor med olika högt ljud. Zelda hörde alla ljuden men det var svårt att lura upp händerna brevid huvudet utan att hon ville titta på dom!
Men hon klarade alla testen helt utan problem.
Vi fick en present när vi var där, en 8månaders present som vi hämtade på biblioteket idag.
En superfin bok. Den tackar vi för!

Barnens första bok

Zelda väger nu 9610g och är 79,5cm lång.


Innan vi var till BVC så var vi ute och gick i snöstormen. Det var inte kallt ute men snön yrde för fullt. Och det var tugnt som sjutton att ta sej fram med vagnen. Det var dåligt plogat och så kändes det nästan lite som tösnö igår. Fast det var inte blött, men tungt.
Freja och jag kämpade på och Zelda sov gott i vagnen.

Hennes förkylning har inte varit så jobbigt. Hon har bara varit lite snorig. Ingen feber eller hosta. Det var en natt som var jobbig och hon vaknade en gång i timmen nästan. Men nu sover hon hela nätter igen :)

Nu blir det en liten bildbomb.
Bilder är mer kul än text, eller hur?








Kommentarer
- säändie

Den där boken fick jag också när jag var liten :) Jättesöt dotter du har :)

2010-12-18 @ 10:47:38
URL: http://esstee.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0