Vecka 39+0








Snygga märken jag har på sidan. Hade precis legat och vilat på den sidan innan jag tog korten.
Lite av mina bristningar syns också. HOPPAS det inte kommer fler nu!!


Min graviditet - BF Måndag 12:e April 2010
Din graviditet startade Tis 7 jul 2009.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 21 jul 2009 (ägglossningen).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 0 fulla dagar (v39+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 12 apr 2010
Du har 6 dagar kvar till beräknad förlossning.


Vecka 39

Kroppen: Bestäm dig för att du är klar att föda ditt barn! Nu är du klar med förberedelser och du är redo. Känslomässigt känner man ofta blandade känslor, man är otålig samtidigt som man kan känna rampfeber.
Livmodertappen har i regel börjat mogna och mjukats upp för att underlätta förlossningsarbetet, i vissa fall försvinner den helt. Slemproppen kan lossna, men det är ingen garanti att förlossningen är på gång. Om den lossnar i tidigt skede kan den till och med återbildas. Slemproppen bildas i vecka fyra för att skydda ingången till livmoderhalsen. Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad. Den kan även komma ut i små omgångar och vissa märker inte ens av den.

Barnet: Det duniga hår som hittills täckt barnets hud försvinner och hudens rynkor är utslätade. Barnets avföring "mekonium" som samlats i tarmarna består av en blandning av lanugohår, gallpigment, utsöndringar från matsmältningssystemet och celler från tarmväggen. Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång.



Det är superlungt i min mage förutom bebis som lever om. Men jag har inga förvärkar eller någonting.
Jag gissar att jag kommer gå över tiden låååååångt. Trist! Jag längtar så grymt efter att få träffa den lille filuren som gömt sej i min mage så länge.
Jag har lite svårt att sova, får ont i ryggen och svårt att hitta bekväma sovställningar. Nu hoppas jag sista tiden kommer gå fort! Allt är klart nu också. Sängen är bäddad, vagnen är bäddad, väskan är packad, blöjor finns, kläder finns nytvättade och strykna, bilbarnstol står redo, skötbordet sitter på väggen (det ska sättas upp i veckan), napparna är kokade..... Vi är med andra ord helt redo för att träffa dej!


Kommentarer
m

Nja helt redo är väl att ta i.

2010-04-07 @ 00:45:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0